Részlet az előkészületben lévő Hunnia 3 könyvből
A Hunnia teljes mértékben átalakult az előző két alapkönyvhöz képest! Megszűnt a társasjáték része! Immáron szerep játékként játszható a Hunnia. Egy teljesen új rendszert kapott az olvasók és jómagam észrevételei alapján. Ezt a játékot, leginkább egyfajta asztali „hack and slash” (csapás és vágás) típusú szerepjáték kategóriába lehet besorolni. A játék első sorban Magyarországon, és a végtelen világűrben játszódik, egy távoli fiktív jövőben. A mesélő irányítja a nem játékos karakterek cselekedeteit, és létrehozza a kaland helyszínét, történetét és menetét. Lemeséli a különböző harci és egyébb helyzeteket. A Magyar Űrerők kötelékében segítsd Magyarországot a végtelen univerzum felfedezésében! Járd be az országot és a világűrt kalandokat keresve! Vagy ha szeretnéd, ebben a játékban számos idegen faj bőrébe is belebújhatsz!
Az alapkönyvhöz folyamatosan írok majd kiegészítőket. Ezeket e-könyv és nyomtatott könyv, vagy füzet formájában lehet majd megvásárolni, illetve a weboldalról ingyenesen letölteni. Bármi kérdésed véleményed, ötleted lenne, a játékkal kapcsolatban, írj az oroszmihaly@index.hu e-mail címre.
Ha valamelyik szabály nem tetszik, akkor változtass rajta nyugodtan! Hozzatok létre új szabályokat, ha szeretnétek vagy szükségét látjátok. A játékosok is találhatnak ki különböző dolgokat, fegyvereket, felszerelési tárgyakat stb. A mesélő jóváhagyásával! Bővítsétek a rendszert a saját elképzeléseitekkel!
----------------------------------------------------------------------------------------
Képzettségek
Használt kocka d6, a képzettség megtanulásához és d10 a használatakor. A játékosok a képzettségeiket használják a kérdéses helyzetek megoldására. Ha a dobott szám magasabb vagy ugyanannyi, mint a mesélő által meghatározott célszám, abban az esetben a próba sikerült. Ha a karakter megtanult valamilyen képzettséget X jelöljétek a karakterlapon. A karakterek néhány képzettséget, a választott kaszttól függően az induláskor megkapnak.
Képzettségek
|
Megtanulta
|
Írás/olvasás
|
|
Kézművesség
|
|
Tolvajlás
|
|
Nyomozás\felderítés
|
|
Lopakodás
|
|
Nyelvismeret
|
|
Vallás
|
|
Mezőgazdaság
|
|
Csillagászat
|
|
Űrkutatás
|
|
Földrajz
|
|
Lőfegyverek
|
|
Vezetés/irányítás
|
|
Közelharc
|
|
Pszichológia
|
|
Gépészet
|
|
Elektronika
|
|
Politika
|
|
Programozás
|
|
Orvoslás
|
|
Lovaglás
|
|
Gazdaság
|
|
Hajózás
|
|
Túlélés
|
|
Álcázás
|
|
Tanítás
|
|
Meggyőzés
|
|
Illemtan
|
|
Művészet
|
|
Járművezetés (szárazföldi járművek)
|
|
Szerencsejáték
|
|
Térképészet
|
|
Társadalomismeret
|
|
Vadászat
|
|
Javítás/karbantartás
|
|
Űrhajó\repülőgép vezetés
|
|
Állattenyésztés
|
|
Biológia
|
|
Telepatikus képesség\Telepata képzés
|
|
Kasztok\Foglalkozások
A játékosok is találhatnak ki új kasztokat, a mesélő jóváhagyásával!
Katona: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyomozás\felderítés, Lopakodás, Lőfegyverek, Vezetés/irányítás, Közelharc, Túlélés, Álcázás, Járművezetés (szárazföldi járművek).
Pilóta: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Lőfegyverek, Elektronika, Űrhajó\repülőgép vezetés.
Orvos: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyelvismeret, Pszichológia, Orvoslás, Biológia.
Felfedező: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyomozás\felderítés, Nyelvismeret, Közelharc, Túlélés, Térképészet
Telepes polgár: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Kézművesség, Mezőgazdaság, Gépészet, Lovaglás, Művészet, Szerencsejáték, Javítás/karbantartás, Állattenyésztés.
Kereskedő: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyelvismeret, Pszichológia, Gazdaság, Meggyőzés, Illemtan, Járművezetés (szárazföldi járművek)
Fejvadász: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyomozás\felderítés, Lopakodás, Lőfegyverek, Közelharc, Álcázás, Vadászat, Járművezetés (szárazföldi járművek), Űrhajó\repülőgép vezetés.
Diplomata: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyelvismeret, Pszichológia, Politika, Meggyőzés, Illemtan, Társadalomismeret.
Tanár: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyelvismeret, Csillagászat, Földrajz, Programozás, Tanítás, Illemtan, Társadalomismeret, Biológia.
Mérnök: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Gépészet, Elektronika, Gazdaság.
Tudós: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyelvismeret, Csillagászat, Űrkutatás, Földrajz, Illemtan, Térképészet, Társadalomismeret, Biológia.
Vándor szerzetes: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Nyelvismeret, Vallás, Pszichológia, Tanítás, Illemtan.
Gengszter\Űrkalóz: A kaszthoz tartozó képzettségek a következők: Írás/olvasás, Tolvajlás, Nyomozás\felderítés, Lopakodás, Lőfegyverek, Vezetés/irányítás, Közelharc, Járművezetés (szárazföldi járművek), Űrhajó\repülőgép vezetés.
|