Hogyan játsszam a játékot?
Ez a játék 70% társasjáték 30% szerepjáték. Fogalmazzunk úgy, hogy társasjáték szerepjátékos elemekkel. Az egyszerűbb érthetőség kedvéért tekintsük külön kategóriának. Tehát ne úgy közelítsük (ítéljük) meg, mint egy klasszikus szerep- vagy társasjátékot. Természetesen lehet hétköznapi társas játékként is játszani. Egy normál kockadobálós, szerencsekártyás stb., játék. Anno szerintem mindenki játszott ilyenekkel, mint például a Gazdálkodj Okosan és társai. A játék e részét szerintem nem kell kivesézni, mert érthető mindenki számára. Személy szerint egy idő után meguntam a legjobb társasjátékokat is mivel nem volt új a nap alatt. Egy idő után nagyon unalmassá vált. A Hunniában és az Araszon világában megvan rá a lehetőség, hogy 2 egymást követő játék ne legyen egyforma. Mindig valami más történjen. Ha valaki megunta az alap játékot lehetősége van arra, hogy kedve szerint alakítson mindent.
A Hunniának és az Arszon Világának is az lenne a lényege, hogy a játékosok gondolkozzanak, egy kicsit engedjék szárnyalni a fantáziájukat, alkossanak valami újat. Ha esetleg szükséges olvassanak, járjanak utána dolgoknak.(az soha sem árt, ha az ember szerez egy pár új infót, tanul valamit.) Kisebb – nagyobb mértékben dolgozzák át a játékot. Találjanak ki egy történetet és játsszák végig a Hunnia vagy az Arszon világában. Hozzanak létre új katonai egységeket, találjanak, ki új küldetéseket bővítsék vagy írják át a játékszabályt. A könyvekben szereplő katonai egységek különböző listák mintának egy alap kiindulási pontnak minősülnek. A játékosokra van bízva hogy a könyvben található sablonokból, háttér információkból mit építenek fel, hogy írják át (tovább) a történetet.
Minden általam készített játék amennyire az lehetséges persze a realitásra törekszik. (pl.: a Hunniában egy hajó nyilvánvalóan nem tud a szárazföldön közlekedni. Tehát értelem szerűen a tengeri vagy folyami egységeket külön kell kezelni. Csak akkor lehet hozzáadni a szárazföldi csapatokhoz, ha például a megtámadott megyén keresztül folyik a Duna. Abban, az esetben a hajók tudják lőni a partot stb. Ahogy már mondta ennek a játéknak az lenne a lényege, hogy mindenki gondolkozzon, hogy mi lenne logikus. Használja, a fejét mindenki alkosson valamit a játék világán belül.) A játékos csapatra (azon belül is a KM) van bízva, hogy menyire egyszerűsíti le vagy bonyolítja a játékot. A szerep- és társasjátékban bármit megtehetsz, amit csak akarsz, rajtad áll minden.
A játék célja a küldetések teljesítése. Amelyik játékos előbb teljesíti ő nyert.
A KM feladata a következetes játékvezetés. Úgymond a világ eseményinek irányítása.(gazdaság, kereskedelem magyarán mi menyibe kerül. Mit lehet venni, eladni. Hogy áll a tőzsde. Reagálni a játékosok ötleteire. A természeti erők irányítása stb.) A NJK karakterek irányítása. Velük történő cselekvés.
|